Teraz omówimy zasadę segregacji interfejsów jest to czwarta zasada SOLID, która opisuje, jak powinniśmy projektować i używać interfejsy w naszych aplikacjach. Zasada ta stanowi, że klienci (klasy) nie powinni być zmuszani do polegania na metodach, których nie używają. Kilka dedykowanych interfejsów jest lepsze niż jeden, który jest zbyt ogólny. Następstwem tego jest to, że powinniśmy preferować małe, spójne interfejsy od dużych. Zasada ma za zadanie przede wszystkich wyeliminowanie nieporęcznych, niepotrzebnie rozbudowanych interfejsów. Każdy taki interfejs zgodnie z tą zasadą powinien zostać podzielony na mniejsze grupy metod.
W przykładzie mamy interfejs IMyIterface, który został zaimplementowany przez klasy Person, Car i Plane. I w naszym przykładzie łamiemy zasadę segregacji interfejsów. Klasa Person nie potrzebuje metod Drive i Fly, mimo to musi takie metody zaimplementować. Klasa Car nie potrzebuje metod Go i Fly, mimo to musi takie metody zaimplementować. Klasa Plane nie potrzebuje metod Drive i Go, mimo to musi w tym przypadku takie metody zaimplementować.
ZŁY KOD





DOBRY KOD




